ΠΩΣ ΝΑ ΠΡΟΣΛΑΒΕΤΕ ΕΝΑ MARKETING AGENCY
Η συνεργασία με ένα διαφημιστικό agency, ειδικά την πρώτη φορά, δεν πρέπει να είναι μια παρορμητική απόφαση. Θα πρέπει να σχεδιάσετε μια αυστηρή διαδικασία προετοιμασίας, για να αποφύγετε τη σπατάλη του χρόνου σας. Ακόμα και πριν ξεκινήσετε την αναζήτηση, πρέπει να σκεφτείτε κριτικά τον ρόλο που θα διαδραματίσει ένα digital agency στους επιχειρηματικούς στόχους σας. Οποιοσδήποτε και αν είναι ο λόγος – είτε σχεδιάζετε επιτάχυνση της ανάπτυξης, επανασχεδιασμό της επωνυμίας σας είτε υποκαταστήματα σε νέες περιοχές – θα πρέπει να καθοριστεί πλήρως προτού αρχίσετε να ψάχνετε για υπηρεσίες.
- Εξετάστε το χρόνο που είστε διατεθειμένοι να αφιερώσετε σε αυτήν την εταιρική σχέση
- Τα χρήματα που είστε πρόθυμοι να επενδύσετε
- Οι δεξιότητες που διαθέτει η ομάδα σας και οι δεξιότητες που λείπουν από την ομάδα σας
Η προετοιμασία είναι εξαιρετικά σημαντική. Αν δεν γίνει με μεγάλη προσοχή και ειλικρίνεια, η αναζήτηση θα καταλήξει σε λάθη!
I. ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ MARKETING
Ανάλογα με τις ανάγκες marketing σας, να κάνετε μια σαφή λίστα των υπηρεσιών θα θέλατε να αναλάβει ένα digital agency. Η ομάδα marketing ή η διοίκηση της επιχείρησής σας πρέπει να λάβει απόφαση σχετικά με τις δραστηριότητες που πρέπει να γίνουν εσωτερικά, καθώς και τι μπορεί να ανατεθεί σε εξωτερικούς συνεργάτες. Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας που πρέπει να λάβετε υπόψη είναι ο συντονισμός μεταξύ της εσωτερικής ομάδας marketing και του digital agency πχ εάν εφαρμόζετε SEO εσωτερικά και κάνετε εξωτερική παραγωγή περιεχομένου, τότε είναι δύσκολος ο συντονισμός των δύο ομάδων. Παρακάτω θα βρείτε ιδέες και προτάσεις για το τι μπορεί να προσφέρει στην επιχείρησή σας ένα agency:
Στρατηγικη ιστοτοπου
UX
Web Analytics Customization
Conversion Optimization
Στρατηγικη ιστοτοπου
UX
Web Analytics Customization
Conversion Optimization
Blogging
SEO
Email Marketing
Online Advertising
Blogging
SEO
Email Marketing
Online Advertising
Reputation Management
Social Media Advertising
Social Media Marketing
Marketing Automation
Performance Marketing
Reputation Management
Social Media Advertising
Social Media Marketing
Marketing Automation
Performance Marketing
Μαζί με αυτές τις δυνατότητες, πρέπει να είστε σαφείς σχετικά με τον επαληθεύσιμο στόχο / στόχο των ενεργειών marketing που θέλετε να αναθέσετε σε τρίτους. Ο στόχος αυτός θα μπορούσε να είναι:
BRANDING & ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΜΟΤΗΤΑ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΑΦΩΝ ΠΙΘΑΝΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
COMMUNITY BUILDING
ΛΗΨΕΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
BRANDING & ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΜΟΤΗΤΑ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΑΦΩΝ ΠΙΘΑΝΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
COMMUNITY BUILDING
ΛΗΨΕΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Είναι πάντα καλύτερο να συνδέσετε μια ενέργεια marketing με ένα στόχο.
II. ΕΤΟΙΜΑΣΤΕΙΤΕ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΗ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Κοιτάξτε ολόκληρη τη συμφωνία σαν να προσθέτετε περισσότερα μέλη στην ομάδα της επιχείρησής σας. Θα πρέπει να συνεργαστείτε για μεγάλο χρονικό διάστημα, και πάντα με μια διαφανή και ανοιχτή σχέση, προκειμένου να πετύχετε τα καλύτερα αποτελέσματα. Το πιο σημαντικό, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι όλοι θα είναι συντονισμένοι μεταξύ τους. Το agency που προσλαμβάνετε πρέπει να κατανοήσει τις ιδέες σας, να σας δίνει την απαραίτητη ανατροφοδότηση, και ταυτοχρόνως να φροντίζει τις καμπάνιες σας και να παίρνει ορθές αποφάσεις. Στο τέλος, πάντα η εμπειρία και η γνώση είναι αυτά που μετράνε. Το agency είναι αυτό που καλείται να βελτιστοποιήσει τις καμπάνιες σας, όχι εσείς. Και θα κριθεί για αυτό.
III. ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΕ ΤΟΝ ΤΥΠΟ ΤΟΥ AGENCY ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΣΤΕ
Τα digital agencies έρχονται σε όλα τα σχήματα και τα μεγέθη. Είναι σημαντικό να βρείτε αυτό που ταιριάζει με τους επιχειρηματικούς σας στόχους και, εξίσου σημαντικό, με τον προϋπολογισμό σας.
Τι είναι αυτό που κάνει κάνει λοιπόν τις εταιρείες digital marketing διαφορετικές μεταξύ τους;
Α. Γενικές vs εξειδικευμένες υπηρεσίες
Πολλά agencies παρέχουν συγκεκριμένες υπηρεσίες ειδίκευσης, στις οποίες υπερέχουν. Για παράδειγμα, ένας web design agency, μπορεί να πει ότι προσφέρει πρόσθετα υπηρεσίες marketing. Ή ένα παραδοσιακό marketing agency θα σας πει ότι έχουν ένα τμήμα ψηφιακού μάρκετινγκ. Ενώ δεν πρέπει να απορρίψετε αμέσως αυτές τις επιχειρήσεις, ίσως να μην θέλετε να συνάψετε συνεργασία μαζί τους. Το ψηφιακό μάρκετινγκ αποτελεί ένα εξαιρετικά πολύπλοκο και συνεχώς μεταβαλλόμενο κλάδο. Θέλετε το agency που διαχειρίζεται την επιχείρησή σας να είναι ενημερωμένo σχετικά με τις τελευταίες τάσεις και, δυστυχώς, εάν το digital αποτελεί μια παράπλευρη υπηρεσία, πιθανότατα δεν θα είναι ενημερωμένο.
Η απόφαση εξαρτάται και πάλι από τις απαιτήσεις σας στο marketing. Aν ψάχνετε συγκεκριμένα να αναθέσετε σε εξωτερικούς συνεργάτες λίγες εξειδικευμένες δραστηριότητες, τότε μπορείτε να προσλάβετε ένα agency που υπερέχει σε αυτόν τον συγκεκριμένο τομέα δεξιοτήτων. Παράδειγμα: Συγγραφή Περιεχομένου.
Αντίθετα, εάν σχεδιάζετε να αναθέσετε σε τρίτους το σύνολο του marketing σας, τότε μια ολιστική προσέγγιση μπορεί να είναι και η καλύτερη επιλογή, καθώς η βελτίωση του marketing χρειάζεται μια ποικιλία στρατηγικών. Σε αυτή την περίπτωση κρίνεται αναγκαία η παρουσία ενός Project Marketing Manager και η εποπτεία και διαχείριση των marketing ενεργειών, έστω και ως τρίτο εξωτερικό συνεργάτη/σύμβουλο.
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε πριν αναζητήσετε agencies είναι να σκεφτείτε την απάντηση στο παραπάνω δίλημμα. Αναζητάτε ένα digital agency που παρέχει όλες τις υπηρεσίες ή ένα agency που παρέχει συγκεκριμένες εξειδικευμένες υπηρεσίες;
Β. Creative Agency vs Agency εξειδικευμένο στον κλάδο σας
Agencies με εμπερία στον κλάδο σας μπορούν σίγουρα να κινηθούν γρήγορα, αλλά μπορείτε να περιμένετε από αυτά μια οπτική εντελώς διαφορετική; Ένα creative agency μπορεί να σας βοηθήσει να ξεχωρίσετε ή να διαφοροποιηθείτε από τις υπόλοιπες επιχειρήσεις του κλάδου σας.
Γ. Διεθνής ή τοπική στόχευση αγορών
Τα agencies με διεθνή εμβέλεια θα σας βοηθήσουν να στοχεύσετε το κοινό σε σχεδόν οποιαδήποτε περιοχή ή χώρα στον κόσμο. Αυτά τα agencies έχουν πολλά γραφεία σε ολόκληρο τον κόσμο. Επενδύουν στην κατανόηση του τοπικού κοινού και συνήθως προσλαμβάνουν τα καλύτερα τοπικά ταλέντα. Αν ψάχνετε τρόπους να ξεκινήσετε ή να εισάγετε ένα προϊόν / υπηρεσία παγκοσμίως ή σε εθνικό επίπεδο, θα πρέπει να προσλάβετε ένα τέτοιο agency. Από την άλλη πλευρά υπάρχουν τοπικά agencies που επενδύουν στην τοπική κοινότητα. Μπορούν να σας βοηθήσουν να ενεργοποιήσετε κάθε κανάλι marketing στην περιοχή, (online / offline). Εάν το κοινό στόχος σας περιορίζεται σε μια συγκεκριμένη τοποθεσία, τότε αυτό είναι το είδος του agency που πρέπει να επιλέξετε.
Δ. Μεγάλο vs μικρό Agency
Τα 2/3 των επιχειρήσεων προτιμούν μικρότερα σε μέγεθος agencies για τους εξής λόγους:
- Καλύτερη κατανόηση αναγκών
- Γρηγορότερη εκτέλεση εργασιών
- Μεγαλύτερη συνέπεια
- Πιο στενή συνεργασία, με περισσότερη προσοχή σε εσάς, ανεξάρτητα από τον προϋπολογισμό
Σε ένα μικρότερο agency, οι managers επεμβαίνουν άμεσα στη στρατηγική κάθε διαφημιστικής καμπάνιας.
Όσο ελκυστικά και δημοφιλή φυσικά να είναι τα μικρότερα agency, τα μεγάλα agency έχουν προφανώς μεγάλα πλεονεκτήματα. Το πολυάριθμο και εξειδικευμένο προσωπικό τους, η επένδυση σε νέες τεχνολογίες, η διασυνδέσεις τους είναι μερικά από αυτά. Ένα μεγάλο agency μπορεί να διαχειριστεί μεγαλύτερους προϋπολογισμούς διαφήμισης με φυσικά πιο σύνθετα συμβόλαια δέσμευσης, αλλά πιθανόν με περισσότερους πελάτες και λιγότερο χρόνο επικεντρωμένο στο ψηφιακό marketing.